Wednesday, November 24, 2010

Belum masanya pilihan raya umum

KEMAMAN 23 Nov. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berpendapat, belum tiba masanya bagi kerajaan Barisan Nasional (BN) mengadakan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Beliau berkata, dalam hal ini kerajaan tidak perlu tergesa-gesa sebaliknya perlu mengambil masa untuk terus mempersiapkan diri.

Menurutnya, berasaskan perkembangan semasa termasuk merujuk kepada kejayaan BN dalam dua pilihan raya kecil di Parlimen Batu Sapi dan Dewan Undangan Negeri Galas tidak boleh dijadikan kayu pengukur bagi kerajaan membuat keputusan itu.

Beliau memberitahu, kerajaan masih mempunyai banyak masa bagi membolehkan strategi diatur selain memberi peluang untuk mengukuhkan sokongan rakyat agar lebih ramai kembali menyertai BN.

"Kemenangan kita (BN) di sesuatu tempat tak boleh kita jadikan ukuran (sokongan). Faktor kemenangan BN di kawasan itu adakah sama dengan kawasan lain?

''Jadi saya fikir kepimpinan tahu tentang soal ini, mereka perlu buat kajian dan penentuan tarikh (pilihan raya umum)," katanya kepada pemberita selepas melawat Eastern Pasific Industrial Corporation (Epic) Berhad di Kemaman Supply Base di Teluk Kalong, di sini hari ini.

Mengulas desas-desus bahawa PRU-13 akan dilangsungkan serentak dengan Pilihan Raya Negeri Sarawak awal tahun depan, Dr. Mahathir berpendapat, kerajaan tidak perlu tergesa-gesa untuk mengadakannya.

Ini kerana jelasnya, kerajaan BN masih mempunyai banyak masa bagi membolehkan parti komponen mendapat sebanyak mungkin sokongan sebagai persediaan menghadapi PRU-13 nanti.

"Ada banyak masa lagi untuk parti-parti politik berusaha mendapat sokongan termasuk UMNO dan BN.

''Kalau saya jadi Perdana Menteri, saya tunggu dulu dan Sarawak tak ada pilihan, di sini (Semenanjung) ada pilihan,'' ujarnya.

Dalam pada itu, ketika diminta mengulas mengenai desakan ahli-ahli Parlimen BN supaya kerajaan menegah Datuk Seri Anwar Ibrahim ke luar negara agar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak terus menghina Malaysia di luar negara, Dr. Mahathir berkata, ia tidak perlu.

"Tak perlulah kita halang dia (Anwar) ke luar negara. Saya tak fikir kita perlu takut pada dia. Kalau kita buat macam itu (halang) orang lagi marahkan kita dan bencikan kerajaan," ujarnya.

Menurut Dr. Mahathir, PKR perlu dibubarkan dan pengikut parti itu sewajarnya kembali menyertai UMNO berikutan kekalutan yang berlaku dalam parti itu.

Kata beliau, sudah tiba masa bagi semua pengikut parti berkenaan 'bertaubat' dan kembali ke pangkal jalan dengan menyertai UMNO yang merupakan sebuah parti besar Melayu.

Beliau memberitahu, dengan pembubaran PKR, orang Melayu serta umat Islam akan kembali bersatu teguh dalam sebuah parti untuk mendokong perjuangan sebenar, sekali gus menjadi penebus maruah bangsa.

1 comment:

Paiso Awang Zari said...

UMNO DAN PAS ADALAH KAFIR

Salam,

Kerajaan Malaysia adalah kafir kerana artikel-artikel 4, 43, 44 dan 161 di dalam Perlembagaan kita adalah kafir.

Perlembagaan Malaysia adalah kafir kerana :

1. Artikel 4 meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran;

2. Artikel 43 memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manausia;

3. Artikel 44 memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

4. Artikel 161 memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa kepada manusia untuk memerintah manusia (artikel 43, 44, 161);

6. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia (artikel 43);

7. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 161);

8. Perlembagaan Malaysia mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia yang membuat undang-undang dan yang memerintah ke atas manusia (artikel 43, 44, 161).


UMNO dan PAS adalah kafir dan murtad kerana :

1. Mereka meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran;

2. Mereka menguat kuasakan undang-undang demokrasi yang kafir ke atas seluruh umat manusia;

3. Mereka membuat undang-undang manusia yang kafir;

4. Mereka menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas umat manusia;

6. Mereka menjadikan umat manusia yang berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia sebagai para hamba kepada manusia;

7. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia kerana seluruh umat manusia mentaati undang-undang demokrasi;

8. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun daripada UMNO dan PAS sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang kafir, zalim dan fasik;

9. Mereka mengamalkan sistem politik demokrasi dengan cara mereka menjalankan undang-undang demokrasi, mereka mentaati undang-undang demokrasi dan mereka menyetujui dan meredhainya – kesemuanya bererti mereka mengimani, menganuti dan mengamalkan agama yang kafir yang menjadikan mereka sebagai orang-orang kafir;

10. Mereka bergabung dengan orang-orang kafir dan mreka melantik orang-orang kafir sebagai para pemerintah .


Kita dilarang daripada mengamalkan politik demokrasi dan mereka yang mengamalkannya adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang merancang untuk melakukan kejahatan yang akan dihumban ke dalam neraka (Fatir:10).


Sikap Islam terhadap agama demokrasi yang kafir adalah (4:60; 60:4) :

1. Mengisytiharkan kekufuran agama demokrasi;

2. Tidak mengamalkannya;

3. Menjauhi dan memisahkan diri kita daripadanya;

4. Menolak dan mengkufur ingkarkannya;

5. Memusuhi dan membencinya.


Misi Islam di dunia ini adalah untuk :

1. Menghapuskan kerajaan manusia melalui Jihad, Perang dan Revolusi;

2. Menegakkan kerajaan Allah melalui Jihad, Perang dan Revolusi.


Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuk yang OFENSIF ke atas Kerajaan Demokrasi Malaysia kita ini tanpa terlebih dahulu kita ini diserang dan diperangi sehingga ianya (kerajaan demokrasi) mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah (2:251; 22:40).


Kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah disifatkan Allah sebagai “fitnah”, iaitu penindasan. Selagi “fitnah” ini wujud, selama itulah Jihad, Perang dan Revolusi adalah diperintahkan Allah untuk dilancarkan terhadapnya (kerajaan demokrasi Malaysia) sehingga “fitnah” ini (kerajaan demokrasi Malaysia) mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah (2:193).


Ayat-ayat 2:251; 22:40 dan 2:193 adalah dalil-dalil yang konkerit bahawa Jihad, Perang dan Revolusi adalah Metod Islam untuk :

1. Menghapuskan kerajaan demokrasi yang kafir;

2. Menegakkan kerajaan Allah di bumi.


Sekian, terima kasih.


Paiso Awang Zari